Crisis? Straks breekt echt de pleuris uit

Geld en Bestuurszaken.

Moderator: Ruben

Re: Crisis? Straks breekt echt de pleuris uit

Berichtdoor Apuleius » 07 Feb 2019 12:42

@Gps.

De Staatsomroepen doen er alles aan om de gele hesjes neer te zetten, als dom, onopgeleid, kortzichtig en gewelddadig.
Net als indertijd de Occupybeweging werd neergezet als een stel werkelozen, uitkeringstrekkers, landlopers en zwervers.
De bevolking van de EU is slechts verenigd door de Euro, voor het overige is er sprake van een schandalige tweedeling.
Zij die mee kunnen doen met de fabel van eeuwigdurende economische opgang, en zij die het gelag betalen.
Ondertussen gokken de bankiers(de werkelijke machthebbers),op het overtrekken van deze vlucht gele regenwulpen.
De Hongaarse Lente, Parijse Lente, Arabische Lente, en de lentes die zich nog aan gaan dienen, sterven en stierven allen in de aansluitende winter, daar zorgen de bankiers wel voor.
Zodra de gele hesjes de werkelijke veroorzakers van de tweedeling gaan bestormen(de banken), meld ik mij met een gele hes.
Op een koopgootplein in Noord wordt het verschil niet gemaakt.
Boeven dragen geen masker, boeven dragen een stropdas!!
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Ruben » 07 Feb 2019 12:45

APPL
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Gps » 07 Feb 2019 13:47

Apuleius schreef:@Gps.

De Staatsomroepen doen er alles aan om de gele hesjes neer te zetten, als dom, onopgeleid, kortzichtig en gewelddadig.
Net als indertijd de Occupybeweging werd neergezet als een stel werkelozen, uitkeringstrekkers, landlopers en zwervers.
De bevolking van de EU is slechts verenigd door de Euro, voor het overige is er sprake van een schandalige tweedeling.
Zij die mee kunnen doen met de fabel van eeuwigdurende economische opgang, en zij die het gelag betalen.
Ondertussen gokken de bankiers(de werkelijke machthebbers),op het overtrekken van deze vlucht gele regenwulpen.
De Hongaarse Lente, Parijse Lente, Arabische Lente, en de lentes die zich nog aan gaan dienen, sterven en stierven allen in de aansluitende winter, daar zorgen de bankiers wel voor.
Zodra de gele hesjes de werkelijke veroorzakers van de tweedeling gaan bestormen(de banken), meld ik mij met een gele hes.
Op een koopgootplein in Noord wordt het verschil niet gemaakt.

We moeten ergens beginnen. We zijn nu nog vooral bezig om iedereen wakker en de straat op te krijgen.

Een probleem hierbij is, dat te teveel mensen nog niet weten hoe geld gecreëerd word, of het weg zetten als een complot theorie.
Het zelfde tav van het omvolk plan van europa. De eerste keer dat ik er over hoorde, dacht ik zelf ook, wat is dit nu weer voor complot onzin.
Tot dat ik er achter kwam dat er een vn resolutie van is. En als je dan nu dat marrakech pact ziet......

En over de banken bestormen, Ik hielp een spandoek omhoog houden, voor de Nederlandse bank.
Ik heb ook even met me middelvinger gezwaaid naar een bewaking camera.

Helaas ontstond er ophef over dat spandoek, het zou antisemitisch zijn.

Deze foto is op de dam, raad een wie de middelste gek is die het spandoek omhoog houd ?
Afbeelding

https://www.cidi.nl/demonstraties-gele- ... nederland/

Dus ik zie je Zaterdag ? :mrgreen:
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Apuleius » 07 Feb 2019 13:58

Jullie gaan komende zaterdag de 1e bank slopen?... :mrgreen:
Letten jullie wel goed op....dat het geen Joodse bank is... qwa
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Gps » 07 Feb 2019 19:04

lgh

Ik lag in een deuk om de ophef, ik wist niet eens dat de rothshild joods waren. Als of dat er ook maar iets mee te maken heeft.

Fout is fout jood of niet.

Wel was er wat discussie over dat spandoek gewoon al in de groep, of dat niet slimmer gekund had.

Stop de banken bijvoorbeeld. Dat komt ook veel beter over bij het brede publiek, die de naam Rothschilds toch niks zegt.
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 07 Feb 2019 20:47

Nu jullie daar toch stonden, denk ik dat jullie beter naar de hoeren konden gaan.
Dat was een stuk vruchtbaarder geweest.
:mrgreen:
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Apuleius » 07 Feb 2019 21:53

Dat komt ook veel beter over bij het brede publiek, die de naam Rothschilds toch niks zegt.

Daar doen de Rothschild's ook alles aan, om niet bekend te zijn bij het brede publiek.
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Mozart » 07 Feb 2019 22:10

Die naam zegt veel mensen wel wat hoor.
Ik meen dat er zelfs een uitdrukking is met die naam.
"Ik ben niet Rothschild" voor als je niet veel wilt uitgeven uit zuinigheid. Zoiets als "ik heb geen paardje schijtgeld" e.d..
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » 08 Feb 2019 13:12

Een aantal toeristen die vroegen waar het om ging, kende de naam inderdaad wel. En een aantal gaven "ons " ook groot gelijk.

Ik twijfel ook om de cidi ? te emailen.

Dat het mij nog al stoort, dat ze beginnen te zeiken over antisemitisme, maar geen woord reppen over wat er met dat spandoek bedoelt werd.

Dat spandoek is niet meer, de eigenaar is niet meer welkom, sinds ze er achter kwamen dat hij een holocaust ontkenner was.
Die conclusie werd getrokken nadat ze zijn facebook pagina bezochten.

Daarna werd er ook aan mij getwijfeld, of ik wel zuiver was, maar mijn opmerking dat ik in een deuk lag en niet eens wist dat het joden waren, klaarde voor mij de lucht.

De reactie die ik kreeg was: bedankt voor de bevestiging.

Wat mij wel dwars zit is dat ik er achter begin te komen dat bepaalde mensen helemaal niet wakker willen worden.
Deze mensen leven liever in een illusie dat Nederland rechtvaardig is en de banken geen geld uit lucht creëren ?

Mijn link naar de demonstratie van zaterdag werd op twee van de drie facebook pagina's over Amsterdam noord, verwijderd.
Het is ergens nog wel grappig ook, één van die facebook groepen heet Amsterdam noord in het nieuws.
Ik heb me zelf ook uit die groep verwijderd. Met struisvogels heb ik niks.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Gps » 08 Feb 2019 13:12

Apuleius schreef:
Dat komt ook veel beter over bij het brede publiek, die de naam Rothschilds toch niks zegt.

Daar doen de Rothschild's ook alles aan, om niet bekend te zijn bij het brede publiek.

xcv3
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Gps » 08 Feb 2019 13:20

Ruben schreef:Nu jullie daar toch stonden, denk ik dat jullie beter naar de hoeren konden gaan.
Dat was een stuk vruchtbaarder geweest.
:mrgreen:

lgh

Maar met alleen maar klagen achter de pc, komen we nooit van de elite af.

Tot nu groeit de groep in Amsterdam langzaam. Het idee is ook om alle wijken te bezoeken.
Dus elke zaterdag op het centraal, en dan naar de dam lopen, en één keer per maand, naar een wijk.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 08 Feb 2019 16:55

Gps schreef:Dus elke zaterdag op het centraal, en dan naar de dam lopen, en één keer per maand, naar een wijk.

Daar verbrand je niet veel calorieën mee hoor. Die hartslag zal toch echt omhoog moeten. ;)
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Gps » 09 Feb 2019 11:48

De paar keer dat ik mee liep, zat het wel goed met dat verbranden.

Oa Dam > amstelhotel > stopera via niet bepaald de kortste route. Zeker wel twee uur gelopen.

Met onderweg erg vaak links en rechts afslaan om de politie een beetje scherp te houden.

Hoewel ik soms moedeloos word van de discussies op facebook, zag ik gisteravond ook iets moois.
Een poging om de volkeren te verenigen, er waren o.a. amerikanen , canadezen, nederlanders fransen en engelsen.

Dat geeft de burger moed.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 09 Feb 2019 17:09

Facebook? Zit jij op Failbook? Dat is blasfemie! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Gps » 09 Feb 2019 18:49

Dat kan ik niet ontkennen. :)

Een aantal gele hesjes zou er ook liever niet zitten. Maar er zit wel veel publiek die we proberen te bereiken en te ontwaken.

Bij een oudere vrouw die ik een pamflet wilde aan bieden gaat dat niet lukken.

( Die dame) Jullie zijn van de gele hesjes ?

( ik ) ja

( Die Dame ) Daar wil ik niets mee te maken hebben, het gaat hartstikke goed met dit land.......
Als jullie er voor het milieu waren dan liep ik wel mee.

Toen ik begon over geld creatie werd het erg stil.
Mijn eerdere opmerking dat we er ook voor het milieu lopen werd niet gelooft.

Zeker gezien haar leeftijd liet ik haar maar met rust.

Positieve reactie van ik denk een Marokkaan.
Die werd er helemaal blij van dat wij tegen de elite zijn.

Een negatieve reactie van een SP er. Ook een vrouw.
Volgens haar was er een SP demonstratie, ( die zocht zij ) maar die waren volgens haar waarschijnlijk weg gegaan omdat de gele hesjes er liepen.

Wat lopen er toch een mafkezen los rond in dit land. De standpunten van de SP komen redelijk goed overeen met de gele hesjes, behalve dan misschien of de grens wagenwijd open moet.

Ik had ook nog een goed gesprek met een SP er die wel in een geel hesje mee liep.
Daar leerde ik van dat er binnen de SP een groot conflict is over de grenen open of dicht.

De meningen binnen de SP zijn daarover zo verdeelt dat het een keer bijna uit de hand liep bij een SP samenkomst.

Mooi nieuw spandoek gezien. Dat wij niet links en niet rechts zijn.
ik moest dus weer even lachen, hoewel ik dit volkomen ondersteun.
Mijn binnen pretje heeft met de cd te maken,
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 005216.jpg

Bij station noord kreeg ik een stapel pamfletten. Die heb ik dus uitgedeeld aan iedereen die het aan wilde pakken.
Eentje heb ik achterover gedrukt, die hangt nu voor het raam.

Ik begin de groep te kennen, en de groep mij, dat is toch leuk.

Eric Groenendijk kent mij van gezicht, waar die man de energie vandaan haalt.

Voor wie het gemist had, hij zou op vrijdag in hilversum demonstreren, de koning was daar ook. Iets met zoveel jaar nos.
Hij heeft een mening over de koning, en deelde die mening ook met ons via een youtube fimpje.

Dus werd hij van zijn bed gelicht en afgevoerd, en na een aantal uren vrijgelaten zonder aanklacht.
De dag er na liep hij mee in Maastricht, en vandaag dus in noord.

What we need is awareness
We can't get careless :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=8PaoLy7PHwk
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Apuleius » 09 Feb 2019 23:27

De Hollandse gele hesjes revolte, kan wel wat Franse mosterd gebruiken.

Daar wordt het begrip "Fight The Power" echt toegepast.
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Gps » 10 Feb 2019 02:24

De groep moet volgens mij eerst groter worden, voordat we tot hardere acties over kunnen gaan.

Vandaag op buikslotermeerplein bleek hoe weinig mensen weten waar "wij" voor staan.

Dat er al sinds december vorig jaar elke week oa in Amsterdam een samenkomst is, weten verdacht weinig mensen.

Zes April, word interessant.
Dan is de landelijke betoging in Amsterdam.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 10 Feb 2019 10:22

Gps schreef:
Vandaag op buikslotermeerplein bleek hoe weinig mensen weten waar "wij" voor staan.

Dat er al sinds december vorig jaar elke week oa in Amsterdam een samenkomst is, weten verdacht weinig mensen.

Er wordt door de media niet of nauwelijks over gerapporteerd.
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Gps » 10 Feb 2019 12:21

De media, (nos) besteed wel aandacht aan dingen als 10 man ? van kozp.
Een scholieren staking waarbij één scholiere vroeg aan de nos waarom ze wel daar waren maar niet bij de gele hesjes.
De sjagerijnige blik van de nois medewerker bracht een glimlach op mijn gezicht.

Het is ook niet zomaar dat een aantal gele hesjes met een NOS fake news sticker loopt

Het is wel een aparte belevenis, dat ik via facebook wel lees hoe het gaat met de gele hesjes maar niet in de "normale" media.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Mozart » 16 Feb 2019 13:31

Het momentum lijkt er een beetje uit.
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » Vandaag 01:40

Op facebook niet, al is er momenteel wel veel discussie.

Ik heb mot met een paar gasten.

Eerst zouden we geen kopstukken toelaten van oa pegida, nvu en andere politieke partijen.
Tot zo ver waren we het eens.

Nu begint er eentje over de banden die een paar pvv 'ers en fvd 'ers met extreem rechts, en die krijgt bijval.

Ik wou dat een aantal van die simpele zielen zoveel energie stak in het bestrijden van onze regering als ze steken in het bestrijden van extreem rechts. xcv1

Het luchtte wel op dat ik zei, dat ze een plaat voor hun kop hebben en niet zien waarom extreem rechts groeit, en dus een gevolg ipv een oorzaak aan het bestrijden zijn.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » Vandaag 06:25

Ook in Frankrijk vallen de gele hesjes elkaar inmiddels aan, maar dan letterlijk.
Dat hoorde ik gisteren op het (ANP)nieuws toen ik in de auto zat.
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Apuleius » Vandaag 19:43

Zaai verdeeldheid....de werkwijze van het wereldwijde Partijkartel.
Gebruikers-avatar
Apuleius

Vorige

Terug naar Politiek en Economie