Ons Amsterdam

Nieuws uit onze hoofdstad.

Moderator: Ruben

Re: Ons Amsterdam

Berichtdoor Mozart » 22 Sep 2018 15:25

Kosten van wonen moeten fors omlaag.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... p-aan-huur
Wantoestanden zo hier en daar als ik mijn oor te luisteren leg. ppo14
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Ruben » 22 Sep 2018 15:56

Maar dat gaat alleen nog maar over de huur van studentenkamers. Het probleem is in werkelijkheid veel breder.
Om de woningmarkt in beweging te krijgen heeft de regering bepaald dat huren exorbitant mochten en mogen stijgen.*
De woningmarkt is er niet flexibeler op geworden, alleen maar duurder.
Een dak boven je hoofd is een fundamentele levensbehoefte en zou niet zo misbruikt mogen worden voor immoreel gewin.

*Eigenlijk is het een omgekeerde redenatie. Men heeft het feit dat mensen graag op hun -al dan niet goedkope- nestje blijven wonen, aangegrepen als drogreden om flink te cashen. €€€€€€€€
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Apuleius » 22 Sep 2018 20:18

Een artikel uit het Parool van november 2017, ter verduidelijking van de stand van zaken m.b.t de huizenmarkt in Amsterdam.
https://www.parool.nl/4531110
Boeven dragen geen masker, boeven dragen een stropdas!!
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Mozart » 23 Sep 2018 10:38

Zoals altijd met vrijwel puur vrije markten: op zekere moment kan (een in beginsel best goede) verworvenheid zich volledig keren tegen de mensen die er gebruik van moeten maken. En als b.v. dáár teveel geld naar toegaat wie koopt dan de piepers bwvs.
Dat is 'klassiek' en dát is de rot zelve. En als het eenmaal 'gaat' wordt het steeds ernstiger en blijkt het niet te stuiten.
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Mozart » 13 Okt 2018 09:29

Zoals bekend mag worden verondersteld: ik gruw van de Islamofobie van Wilders.
Maar dat is natuurlijk niet het enige waar hij 'in doet'.
Helaas moet ik hem op in ieder geval 1 punt gelijk geven nav.:
http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/P ... 4Y/2254577

Het wordt de hoogste tijd om de huren eens een procent of 15 te laten dalen, heeft hij gezegd (vrome wens uiteraard..)
Het systeem met de woningmarkt van meneer Blok van de VVD (vorige klusje) is voor normale mensen niet meer te betalen.
Wat is Nederland in dit opzicht toch een waarachtig kutland geworden. De beuk erin.
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » 13 Okt 2018 17:21

Wilders en Baudet zijn in mijn belevingswereld alleen maar een antwoord, op de weg kijkers en ontkenners van de problemen.

Sinds we hier moslims hebben laten een aantal personen dat zich links vind, bepaalde principes ineens varen.

Ik kwam van de week nog een bericht tegen, een mevrouw mocht niet meer mee doen als zwarte piet om dat ze te donker is.

Om politiek correct te zijn gaan we dus donkere mensen uitsluiten ? :(

Het is bijna grappig.
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Mozart » 13 Okt 2018 17:52

Huizen is een enorm probleem aan't worden. Bij het macabere af...
Mensen moeten wel kunnen vreten.
Mensen, als ze een huis willen kópen, zeker als ze starten, moeten dat binnen bepaalde kaders wel kúnnen uiteraard. Enz..

Dank uit naam van die velen, meneer Blok v/d VVD.
Als dit zo door gaat krijgen we de crisis waar het IMF Nederland ooit voor waarschuwde.

Edit lettertje
Laatst gewijzigd door Mozart op 15 Okt 2018 17:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » 15 Okt 2018 12:20

Eerst moet de huur sneller stijgen, om doorstroming te bevorderen, en dan moet de woz waarde mee tellen.

Wat gek dat het uit de hand loopt. :roll:
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Mozart » 15 Okt 2018 17:49

Ja, en dat krijg je nooit weer teruggedraaid. Want dat heb je met die armoededingen.
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Apuleius » 07 Feb 2019 13:04

Is gebouwd op palen, dat weten we toch allemaal.
Dus niet alleen de woningen en bedrijfsruimten, maar ook de infrastructuur.

Nu blijkt dat het Stadsbestuur een deel van die infrastructuur stelselmatig en bewust heeft verwaarloosd.
Men wist ervan, maar gaf de prioriteit aan de bovenlaag van de infrastructuur, en verwaarloosde de fundering.
Wel aandacht voor mooie voetgangersgebieden, een glimmende NZ-lijn, autoluwe fietszones, bootluwe grachtengordel, actief ronselen van toeristen.
Maar niet omkijken naar de fundering van deze van Koopstad tot Koopgoot afgegleden stad.
Nu heeft de stad honderden miljoenen nodig(volgens het Parool zo een 2 miljard) om de fundering te redden, welk geld uiteraard uit uw en mijn koker getrokken gaat worden.

https://nos.nl/artikel/2270868-honderde ... erdam.html

https://www.parool.nl/amsterdam/veel-am ... ~a4622512/
Boeven dragen geen masker, boeven dragen een stropdas!!
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Mozart » Gisteren 11:07

Daar waar prioriteiten zijn daar gaan andere prioriteiten verloren. En dat kan reuze pijnlijk zijn op z'n minst.
Op aarde ontbreekt een soort ethiek. N.l. "het in alle opzichten goed te doen als bestuur van -in dit geval- een stad" zodat ALLE mensen een beetje gelukkig kunnen zijn.
Je ziet het werkelijk overal, niet alleen in een stad of in een landje, overal...
Zie de Mens bestuurlijk rommelen in al zijn (vaak collectieve) zwakte, domheid en lafheid.

En wat dan?
Jammer is dat er nog steeds geen echte vuist gemaakt kan worden om dit te corrigeren. Dan moet je op z'n minst op punten even sterk zijn als het systeem. V.b.: viewtopic.php?p=179009#p179009
En dan nog... men staat altijd tegenover een op bepaalde punten tot de tanden gewapend, rijk en machtig iets...
En mocht het ooit gecorrigeerd kunnen worden (utopie) dan valt het zo weer terug in oude maniertjes.
Gebruikers-avatar
Mozart

Vorige

Terug naar Amsterdams nieuws