Milieuzone

Nieuws uit onze hoofdstad.

Moderator: Ruben

Milieuzone

Berichtdoor Ruben » 24 Jul 2016 17:06

Onlangs kreeg ik een schrijven van de gemeente.
Het voornemen is, om van de gehele bebouwde kom een milieuzone te maken. Daarin mogen scooters van 10 jaar en ouder, ongeacht 2-takt of 4-takt, niet meer in.
Dat betekent dat ik met mijn scooter, die in januari 2018 de leeftijd van 10 jaar bereikt, niet meer mag rondrijden.

Ik vind het doortrapt, want mijn 4-takt stoot amper wat uit en heb ik juist aangeschaft om op de brandstofkosten van mijn auto te besparen. Ik rijd er elke werkdag oost mee op en neer.
Mijn auto, die ouder is, mag wel de stad en in verbruikt meer brandstof. Ik ben geen complotdenker, maar ik zie hier toch echt een plan om de gehele stad scootervrij te krijgen en daarbij moeten de goeden maar onder de kwaden (verkeershuftertjes) lijden.
Ik heb geen geldboom op mijn rug en kan me geen splinternieuwe scooter veroorloven. Dus dat wordt weer fietsen of met de auto. Langer onderweg en meer onkosten.
qw123
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Re: Milieuzone

Berichtdoor demphil » 25 Jul 2016 11:31

ik vind het een goede zaak, ik doe alles op de fiets en die rot brommertjes moeten altijd vooraan staan bij een stoplicht, en staan dan lekker met die gore uitlaat in je gezicht te blaffen.
Gebruikers-avatar
demphil

Berichtdoor Apuleius » 25 Jul 2016 20:56

Alles over een kam scheren is dat de oplossing?
Al die rot brommertjes is generaliserend, immers niet alle brommers stinken van de uitlaatgassen.
Het zijn voornamelijk de 2-takt-brommers die voor de vervuiling zorgen.
Laat ze die in het geheel uit handel nemen, zowel nieuw als gebruikt.
2-takt motoren zijn helaas niet meer van deze tijd, hooguit nog op een circuit.

Ik rij zelf met een 4-takt Yamaha, die voldoet aan de strengste wereldwijde emissie-eisen.
Die is van bj januari 2011, een model dat al sinds 2007 bij de dealers verkocht wordt.
Een ieder wiens kenteken is uitgegeven voor 1-1-2011 mag vanaf 1-1-2018 niet meer met zijn scooter in de milieuzone komen.
Beetje krom toch, dat gelijkwaardige scooters vanaf 1-1-2018 de stad niet meer in mogen, alleen op basis van afgiftedatum kenteken.
Binnen de nu genomen maatregel valt ook, dat mijn scooter vanaf 1-1-2021 niet meer welkom is in de binnenstad waar ik woon.
Dus ik heb, in tegenstelling tot Ruben, nog een paar jaar de tijd om een list te verzinnen.
Overigens is er ontheffing aan te vragen Ruben, in de brief die je ontving staat hoe.
Boeven dragen geen masker, boeven dragen een stropdas!!
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Ruben » 25 Jul 2016 23:26

Dat is nou precies mijn punt. De goeden moeten onder de kwaden lijden. Zat fietsers die zich misdragen, geen verkeersregels in acht nemen en geen rekening houden met andere weggebruikers. Moeten dan ook alle fietsers de stad maar uit?

I@Appie,
In die brief staat inderdaad dat je een ontheffing kan aanvragen, maar er staan ook voorwaarden die je het ook al meteen onmogelijk maken om überhaupt voor een ontheffing in aanmerking te komen. Gaat dus niet lukken.
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Gps » 26 Jul 2016 15:28

Apuleius schreef:Alles over een kam scheren is dat de oplossing?
Al die rot brommertjes is generaliserend, immers niet alle brommers stinken van de uitlaatgassen.
Het zijn voornamelijk de 2-takt-brommers die voor de vervuiling zorgen.
Laat ze die in het geheel uit handel nemen, zowel nieuw als gebruikt.
2-takt motoren zijn helaas niet meer van deze tijd, hooguit nog op een circuit.

Ik rij zelf met een 4-takt Yamaha, die voldoet aan de strengste wereldwijde emissie-eisen.
Die is van bj januari 2011, een model dat al sinds 2007 bij de dealers verkocht wordt.
Een ieder wiens kenteken is uitgegeven voor 1-1-2011 mag vanaf 1-1-2018 niet meer met zijn scooter in de milieuzone komen.
Beetje krom toch, dat gelijkwaardige scooters vanaf 1-1-2018 de stad niet meer in mogen, alleen op basis van afgiftedatum kenteken.
Binnen de nu genomen maatregel valt ook, dat mijn scooter vanaf 1-1-2021 niet meer welkom is in de binnenstad waar ik woon.
Dus ik heb, in tegenstelling tot Ruben, nog een paar jaar de tijd om een list te verzinnen.
Overigens is er ontheffing aan te vragen Ruben, in de brief die je ontving staat hoe.

Dus ik moet me Kreidler maar weg gooien ? gfr23
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Apuleius » 26 Jul 2016 17:02

Yep.
In het geheel niet meer in de bebouwde kom van Amsterdam.
Kreidler en zo, daar kan je alleen nog een toertochtje mee doen buiten de bebouwde kom van Amsterdam.
Daarbij is een Kreidler of een Zundapp geld waard, die is zo verkocht aan lui uit t land.
Je hebt pas pech als je, zoals in het geval van Ruben een 4-t scooter bezit uit 2008, want dan wordt je botweg bestolen.
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Gps » 28 Jul 2016 16:11

Ik snap niet goed waarom ik niet bestolen word.

Dit hele gelul gaat al fout omdat omdat er geen eens een meting gedaan word, maar dom weg dingen verboden.

Ongetwijfelt door een stelletje mogolen, met de ballen verstand van techniek.

Toch denk ik dat als ik ooit nog eens een baan krijg ik voor mij wel een oplossing weet.
Met kreilder laten keuren als motor. gemeente amsterdam re1et

De hele stad laten verzieken, maar wel lopen zeiken over brommers.

Mijn oplossing gaat voor Ruben niet werken, om dat het alleen maar kan met brommers die hier ook al als motor gekeurt zijn.
Kreidler Zundapp en waarschijnlijk een mb en mt5.

Ik krijg ook in dit topic dat veel mensen bij een twee takt niet verder komen dan aan een trabant te denken.

http://www.oliepeil.nl/nieuws/6177-hond ... t-injectie

http://akmaritimeservice.nl/amsterdam-v ... sch-varen/
Er mogen in Nederland namelijk al vanaf 2007 geen 2 takt motoren zonder CE keurmerk meer verkocht worden. De nieuwe generatie 2 takt motoren zijn qua uitstoot soms nog schoner dan oudere 4 takt buitenboord motoren.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/ ... rch-engine
Ik wens het bestuur van de gemeente amsterdam de pest pleuris. qw123
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Apuleius » 28 Jul 2016 17:33

Ik ben op zoek naar een oude RD350.
FF de milieuzone vergassen... qwa
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Gps » 28 Jul 2016 19:01

lgh

RD350 of een RD500 ? poi2

Muziek ! xcv3
let ook op hoe mooi soepel het vermogen erin komt. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=7kOn6Vrp2OM

Misschien is 60 pk ok wel genoeg en dus de 350.

Ik kan me echt kapot ergeren aan dat gezeik over twee takten.

Eerst verneuken ze de 500cc klasse en nu weer dit.

Een twee takt moter heeft ook voordelen. Bijvoorbeeld: neemt minder ruimte in bij het zelfde vermogen.
Of levert meer vermogen bij het zelfde aantal cc.

Ik zag op facebook al iemand die meerdere Kreidlers heeft en niet blij is.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 28 Jul 2016 20:21

Gps schreef:Ik wens het bestuur van de gemeente amsterdam de pest pleuris. qw123

APPL APPL APPL
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Apuleius » 04 Apr 2019 12:01

Vanaf 8 april moet de snorfietser naar de rijbaan, in sommige gevallen.
De bestuurder dient daarbij een helm te dragen zodra zij zich op de rijbaan begeven.
Met een snelheid van tussen de 25 en 30 km/u tussen het snelverkeer is dat natuurlijk vragen om ongevallen.

Teken de petitie tegen deze gevaarlijke ontwikkeling in het verkeer a.j.b.
https://petities.nl/petitions/snorfiets ... ?locale=nl
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Mozart » 08 Apr 2019 13:14

Dan dient het snelverkeer zich aan te passen. En dát is waar men het voortdurend over heeft. 30 km overal enzo.
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Terug naar Amsterdams nieuws